Els Entorns Personals d’Aprenentatge (PLE per les seves
sigles en anglès Personal Learning Environment) són sistemes que ajuden als
estudiants a prendre control i gestió del seu propi aprenentatge.
Inclou
suport als estudiants per:
- Fixar els seus propis objectius d’aprenentatge
- Gestionar el seu aprenentatge, la gestió dels
continguts i els procesos
- Comunicar-se amb altres en el procés
d’aprenentatge
Un PLE no és una eina, és un enfoc d’aprenentatge.
“Un PLE es la combinación híbrida de dispositivos,
aplicaciones, servicios i redes personales que empleamos para adquirir de forma
autónoma nuevas competencias para la resolución de problemas” David Álvarez
Entenem PLE com el conjunt d’eines, fonts d’informació,
connexions i activitats que cada persona fa servir per aprendre.
Es a dir, l’entorn personal d’aprenentatge, inclou tant tot
allò que una persona consulta per a informar-se, les relacions que estableix
amb dita informació, així com les persones que li han servit de referència, les
connexions entre aquelles persones i ell mateix, i les relacions entre aquelles
persones i d’altres que a la llarga puguin ser del seu interès.
Però el PLE d’una persona va més enllà de les tecnologies i
implica fins i tot aquells espais i estratègies del món presencial que la
persona utilitza per aprendre.
Un PLE es configura així al voltant de les eines i serveis
que ens permeten l’accés a la informació i amb altres persones, en concret amb
les eines socials del web 2.0 i les estratègies en que configuram l’ús de les
mateixes.
Però un PLE no només ha de considerar les eines web 2.0 sinó
també les relacions interpersonals aprenent – aprenent, aprenent – docent, i fins
i tot aprenent – persona externa a la comunitat educativa
En
definitiva un PLE es conforma entorn a aquelles eines que ens permeten tres
procesos cognitius bàsics: LLEGIR, REFLEXIONAR i COMPARTIR.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada